وبسری چیست؟ - میترا آرمان - رشدفردی و رشدشغلی
وبسری چیست

وبسری چیست؟

وبسری ها مجموعه نمایش های ویدیویی ای هستند که عموماً به صورت اپیزودیک بر بستر اینترنت به نمایش گذاشته می شوند. اولین وبسری ها در اواخر دهه ی ۱۹۹۰ به وجود آمدند و در اوایل دهه ی ۲۰۰۰ بیشتر شناخته شدند.

اپیزود و وبیزود

به یک قسمت از وبسری اپیزود یا وبیزود می گویند اما اصطلاح وبیزود اغلب استفاده نمی شود. به طور کلی وبسری ها را می توان در طیف وسیعی از پلتفرم ها و دستگاه ها از جمله گوشی های هوشمند لپ تاپ و تبلت مشاهده کرد.

چرا وبسری ها به وجود آمدند؟

پاسخ به این سوال پیچیده است،اما می توان به تعدادی از عواملی که منجر به ظهور وبسری ها شده است اشاره کرد. این عوامل شامل ظهور اینترنت با پهنای گسترده، افزایش توزیع کنندگان پخش فیلم مثل یوتیوب،کاهش رتبه بندی در صدا و سیما، روند گسترده به سمت بازاریابی و اثرات همگرایی دیجیتال اشاره کرد. همه­ ی این عوامل دست به دست هم دادند تا امکان تولید مستقل را در بازار رسانه ای شلوغ عصر حاضر فراهم آورند.

برای ساخت وبسری برنامه ی بازاریابی شما باید مشخص و دقیق باشد و شامل مجموعه اقدامات گام به گام شما و گروه تان باشد تا بتوانید آن ها را دنبال کنید.

در زیر یک سیستم ۸ مرحله ای به شما پیشنهاد  می شود تا با کمک آن برنامه ی بازاریابی  وبسری خود را بسازید:

مرحله ۱:

مشخصات مخاطبان خود را تعیین کنید.

مرحله ۲:

نام برند خود را به وضوح مشخص و متمایز کنید.

مرحله ۳:

یک وبسایت مبتنی بر محتوا را طراحی و اجرا کنید.

مرحله ۴:

کانال های بازاریابی خود را انتخاب کنید. این کانال ها می تواند شامل موارد سنتی مثل تبلیغات، پست مستقیم و یا موارد غیر سنتی، مثل ارتباط با وبلاگ نویسان، رسانه های اجتماعی و غیره باشد.

مرحله ۵:

ایجاد یک کمپین یکپارچه با چهار استراتژی اصلی بازاریابی:

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی جستجوی ارگانیک
  • رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات

مرحله ۶:

بودجه تان را تعیین کنید. پول و زمان خود را به وبسریتان اختصاص دهید.

مرحله ۷:

جدول زمانی را با نقاط عطف، وظایف و مسئولیت ها مشخص کنید.

مرحله ۸:

همه چیز را اندازه بگیرید. به سازگاری و پیشرفت تمایل داشته باشید اگر یک روش کار نمی کند یا تغییراتی ایجاد کنید یا اقدامات کلی متفاوتی را امتحان کنید.

برای نوشتن این بلاگ از منابع زیر کمک گرفتیم:

  1. Promise and problems: web series and independent production in periods of change by Aymar Jean Christian
  2. How to build an audience for your web series written by Julie Giles
  3. Wikipedia

​​این بلاگ به سفارش سایت میترا آرمان تهیه شده و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است​.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید