فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فتوشاپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فتوشاپ چه کاربردهایی دارد؟

نرم افزار فتوشاپ، نرم افزاری پیکسلی ست که امکان کار با چند لایه را فراهم می کند، لایه ای بودن این نرم افزار، به مخاطب امکانات بیشتری برای اصلاح و ویرایش می دهد، به همین دلیل مسیر یادگیری آن نسبت به نرم افرارهای دیگر راحت تر است.

علاوه بر این، هر هنرجویی که فتوشاپ را بیاموزد این امکان را دارد که با سایر نرم افزارهای خانواده ادوبی کارکند و حتی می تواند بین دو نرم افزار آن پویش کند.

اگر ابتدای مسیر شروع کسب و کار خود هستید بهتر است برای آموزش فتوشاپ سرمایه گذاری کنید تا بخشی از نیازهای تان تامین شود اما به این نکته هم توجه داشته باشید که گرافیست های مجرب می توانند اثرگذاری بالایی در تولید محتوای بازاریابی داشته باشند و به رشد فروش شما کمک کنند.

یکی از نکات اساسی کار با فتوشاپ شناخت رنگ در چاپ است یعنی اگر تجربه ای در زمینه چاپ فایل های فتوشاپی خود در تعداد بالا (چاپ افست) ندارید، حتما با گرافیست های متخصص مشورت کنید.

تفاوت فتوشاپ با کورل چیست؟

روی هر عکسی که در گوشی موبایل دارید زوم کنید این کار را ادامه دهید تا به مربع های کوچکی(پیکسل) برسید پیکسل میزان کیفیت عکس را نشان می دهد، در بررسی بعضی عکس ها زود به پیکسل می رسیم که کیفیت پایین آن را نشان می دهد و در بعضی دیگر زمان می برد تا به آن مربع های کوچک برسیم که نشان دهنده کیفیت بالای آن در چاپ است.

باتوجه به این نکته در انتخاب عکس دقت داشته باشید. نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار پیکسلی ست بنابراین بیشتر دیزاین های تبلیغاتی در این نرم افزار انجام می شود.

اما کورل نرم افزاری وکتوری ست یعنی کیفیت بالایی دارد و با زوم کردن نمی توانید به پیکسل برسید. در نظر بگیرید که اگر عکس ها وکتوری بودند میزان حجم آن ها چقدر بالا می رفت؟ یا اینکه آیا اصلا سیستم های رایج توانایی کار با این کیفیت را داشتند یا نه؟ کورل و فتوشاپ هر کدام در دنیای دیزاین کاربرد مختص به خود را دارند که هم حجم مناسب و هم کیفیت قابل توجهی را برای ارائه داشته باشند و برای استفاده از آن ها به سیستم های گران نیاز نباشد.

بهترین لپتاپ برای فتوشاپ

دقت داشته باشید ورژن ها یا نسخه های متفاوتی از فتوشاپ در بازار موجود است که می توانید باتوجه به نسخه ای که استفاده می کنید لپتاپی مناسب تهیه کنید.

اگر پردازنده  دستگاه از نظر فنی قوی‌تر باشد‌، می‌توانید سریع‌تر نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید. یک لپ تاپ با پردازنده Core i3 یا Core i5 و ۴ گیگابایت حافظه رم، کارت گرافیک MX350 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

برای کارهای حرفه ای تر Core i7، حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم، کارت گرافیک RTX 3060 را پیشنهاد می دهیم، حتما پیش از تهیه لپتاپ با متخصص مربوطه مشورت کنید.

در نرم افزارهای فتوشاپ چه خروجی هایی می توان گرفت؟

می توانید در نرم افزار فتوشاپ خروجی های متفاوتی داشته باشید تا نیازهای شما را پوشش دهد. هر فایلی در فتوشاپ با فرمت JPEG، PDF، PNG، SVG و … ذخیره می شود.

چگونه فارسی نویس فتوشاپ را درست کنیم​؟

در مرحله ی اول؛ از منوی بالا، روی Edit کلیک کرده و سپس به Preferences بروید، روی Type کلیک کنید.

در پنجره Preferences با توجه به نسخه فتوشاپ خود روی یکی از گزینه های زیر کلیک کنید:

بعد از انتخاب گزینه مورد نظر حتما برنامه فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید، اگر هم چنان مشکل فارسی نویس حل نشد، تنظیمات دیگر را وارد کنید.

مرحله ی دوم؛ از منوی بالا به Type بروید. روی گزینه Language Options کلیک نموده و Middle Eastern features را فعال کنید.

گزینه Middle Eastern features را در پنل Character هم می توانید پیدا کنید. برنامه را ببندید و دوباره اجرا کنید.

مرحله ی سوم؛ برای حل مشکل فارسی نویس در پاراگراف، روی آیکون سه خط کلیک کنید، هر دو گزینه Middle Eastern features و World-Ready Layout را تیک بزنید. داخل پنل هم راست چین کردن پاراگراف را انتخاب کنید.

اگر به دلایلی مجبور شدید فتوشاپ را Uninstall کنید، پس از نصب مجدد آن، دوباره همه ی مراحل را طی کنید.

​​این بلاگ به سفارش سایت میترا آرمان تهیه شده و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است​.

در پایان:

بدون شک نرم افزار فتوشاپ کاربردی ترین نرم افزار گرافیکی حال حاضر است و هوش مصنوعی آن رشد چشمگیری داشته، پس می توانید بی درنگ یادگیری آن را آغاز کنید و در بیشتر کارها متکی به خودتان باشید. شما می توانید دوره آموزشی فتوشاپ را همین الان آغاز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید