9 راهکاری که باعث می شود در محیط کار خوشحال باشم - میترا آرمان - رشدفردی و رشدشغلی
۹ راهکاری که باعث می شود در محیط کار خوشحال باشم

9 راهکاری که باعث می شود در محیط کار خوشحال باشم

با به کار گرفتن چند راهکارساده، می تونیم در محیط کار تعامل بیشتری با همکارا داشته باشیم.، اگه شما حدود ۸ ساعت سرکار هستین، پس یک سوم زندگی خودتون رو دارین کار می کنین!

اگه حال خوبی نداشته باشین چی؟ اگه دلتون نخواد از خواب بیدار شین و به اداره برین چی؟ اگه مدت طولانیه که احساس خلاقیت ندارین لازم نیست مدیر به شما اخطار بده یا دچار افسردگی بشین! خودتون یه فکری به حال خودتون بکنین!

حال خودتون رو خوب کنین! چطوری:

۱- با زمان بندی درست، کارها رو بهتر از قبل انجام بدین!

 به هر کاری زمانی اختصاص بدین و به این زمان متعهد بمونین. مهارت های مدیریت زمان میتونن بهره وری و کارآمدی شما رو افزایش بدن.

۲- هوش هیجانی تون رو بالاتر ببرین!

هوش هیجانی، کنترل شما بر روی احساساتتون و سطح همدلی شما رو توصیف میکنه. بهبود این مهارت میتونه کمک کنه، با همکاراتون ارتباط بهتری بگیرین! با این روش می تونین ناسازگاری ها و کشمکش های محیط کاری رو حل کنین که این یک ویژگی مفید برای رهبران و مدیر هاست.

۳- مهارت تاب آوری رو در خودتون پرورش بدین.

یک فرد مقاوم از موقعیت های سخت، سریع عبور میکنه. تاب آوری می تونه یک هدف توسعه فردی عالی در محیط کار باشه چرا که باعث میشه با وجود انکارها، عدم پذیرش و پس زدن خیلی کارها، به سمت جلو حرکت کنین. با مهارت تاب آوری شما بر روی وظایفتون متمرکز باقی خواهید موند و تا وقتی که انجامشون ندین، بیخیال نمیشین. تاب آوری یک ویژگی مهم در افرادیه که در حل کردن مشکلاتشون موفق هستنن.

۴- با دقت گوش کنین.

یک شنونده فعال قبل از جواب دادن ابتدا چیزهایی رو که شنیده، تحلیل میکنه. فعالانه گوش کردن یک مهارت ضروری برای برقراری ارتباط است. این هدف میتونه در ایجاد اعتماد بیشتر بین شما و همکاراتون در محیط کار موثر واقع شه.

 ۵- ذهنیتی به دنبال رشد رو در خودتون به وجود بیارین.

ایجاد ذهنیتی به دنبال رشد یعنی در راه رسیدن به هدف سخت کوش باشین. و نسبت به مسئولیت هایی که دارین متعد باقی بمونین! با چنین ذهنیتی شما مقاوم هستین.  شکست ها رو بعنوان شانس هایی برای یادگیری می بینین. وقتی که اینطوری خودتون رو به چالش می کشین، می تونین به نتایج مثبتی در محیط کارتون برسین.

۶- یک عادت مطالعاتی ایجاد کنین.

 همیشه راهی برای آموزش وجود دارد. کتاب، در هر زمینه ای وجود داره و این مساله در رابطه با مسائل حرفه ای و یا تخصصی هم صدق میکنه. روی اون ها سرمایه گذاری و یک برنامه مطالعاتی ایجاد کنین.

مطالعه راهی است که از طریق اون می تونید خودتون رو در معرض تجربه دیگران قرار بدین. این مساله به شما چشم اندازهای متنوعی رو در رابطه با جهان میده. و شما رو نسبت به تصمیماتی که می گیرین آگاه میکنه.

۷- مهارت های جدید یاد بگیرین.

یکی از کلیدی ترین گام ها در توسعه ی فردی، متعهد کردن خودتون به یادگیری مهارت های جدید است. شرکت در دوره های آنلاین میتونه به شما در این هدف کمک کنه. بیشتر این دوره ها از طریق سیستم های آموزشی مدرکی رو به شما میدن که می تونین اون رو به رزومه تون اضافه کنین.

۸- مهارت صحبت کردن در محیط کار رو بهبود ببخشین.

فردی که میتونه به خوبی در جمع صحبت کنه، از مقبولیت بیشتری برخورداره و از نظر بقیه فردی است جذاب و البته با اعتماد به نفس بیشتر.

مهارت صحبت کردن در جمع به خصوص در محیط کاری میتونه خیلی مهم باشه چرا که شما ممکنه قصد اینو داشته باشید که تیم خودتون رو هدایت کرده و یا اطلاعات لازم رو به اعضای تیم انتقال بدید؛ شما میتونین در یک کلاس شرکت کنین تا توانایی صحبت کردن در جمع رو یاد بگیرین!

۹- با افراد جدید ملاقات کنین.

ایجاد ارتباطات کاری جدید میتونه به عنوان راه مناسبی جهت ایجاد یک شبکه باشه. و البته میتونه فرصت های زیادی رو به سمت شما بیاره! ایجاد روابط جدید همچنین میتونه منجر به ایجاد فرصت هایی برای شما بشه تا طی اون بتونید ایده هاتون رو با بقیه به اشتراک گذاشته و از نظرات گوناگون این افراد، کلی نکته ی جدید رو یاد بگیرین.

​​این بلاگ به سفارش سایت میترا آرمان تهیه شده و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است​.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید